پاسخ جالب شهیدباغانی به آیت‌الله علم‌الهدی 

پاسخ جالب شهیدباغانی به آیت الله علم الهداء

آیت الله علم الهداء : هنگامی که ناصرالدین قصد رفتن به جبهه را داشت، من همه تلاشم را برای منصرف کردن او کردم اما وی به من گفت: امام خمینی(ره) فرمود: «امروز جبهه رفتن بر هر کاری مقدم است»، شما به جای اینکه آماده شوید و با ما به جبهه بیایید تلاش می‌کنید من را از رفتن منصرف کنید؟

این شهید عزیز در سال 1346 چشم به جهان گشود. وی هر هفته در جلسه قرآن استاد سید محسن موسوی بلده شرکت می‌کرد و برادرش را هم با خود به این جلسه می‌برد که هم‌اکنون برادر شهید قاری بسیار خوبی است.

وی سال‌های اولیه تحصیل را در قم گذراند و بعد ما به دستور امام به تهران و پس از آن به سبزوار رفتیم. سال 1363 در رشته علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) پذیرفته شد. در آن زمان خود من در دانشگاه هم تدریس می‌کردم.

ناصر جوان بسیار مؤدب، آرام و متدینی بود، با مادرش بسیار مهربان بود و همیشه در کارها به مادرش کمک می‌کرد، پیش از انقلاب در مبارزات فعال بود و بعد از انقلاب هم به نماز جمعه بسیار اهمیت می‌داد. تا اینکه با شروع جنگ راهی جبهه شد.

در آن زمان آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه فعلی مشهد معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ره) بود. وی درباره شهید ناصرالدین می‌گوید: هنگامی که ناصرالدین قصد رفتن به جبهه را داشت، من همه تلاشم را برای منصرف کردن او کردم اما وی به من گفت: امام خمینی(ره) فرمود: «امروز جبهه رفتن بر هر کاری مقدم است»، شما به جای اینکه آماده شوید و با ما به جبهه بیایید تلاش می‌کنید من را از رفتن منصرف کنید؟

به یاد دارم یک شب از جبهه بازگشت و چون ما خواب بودیم تا هنگام اذان صبح پشت درب منزل نشسته بود تا مبادا ما از خواب بیدار شویم. ما این موضوع را بعد‌ها فهمیدیم. جوانی مؤدب و متخلق به اخلاق اسلامی بود و همیشه تلاش می‌کرد وظایفش را به نحو احسن انجام دهد.

یک بار پایش مورد اصابت گلوله قناصه قرار گرفت و برای مداوا بازگشت، حدود 40 روز بعد که کمی پایش بهبود پیدا کرد دوباره عازم شد، گفتم کافی است دیگر نرو، گفت: وجودم در جبهه مؤثرتر است.

سرانجام در روز 21 اسفند‌ماه سال 1365 برابر با ماه رجب در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و پیکرش در بهشت زهرا(س) و در نزدیکی قبر شهید چمران به خاک سپرده شد و مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند، برای شهادت وی پیام تسلیت فرستادند.

تهیه کننده: لیمان ثاقب   1394/02/10

برای خواندن متن کامل به لینک زیر بروید .

 

پیام مقام معظم رهبری برای شهادت شهید باغانی